Acest regulament se aplica in cadrul competitiei Baneasa Forest Run, competitie organizata de Running Media Consulting SRL si Asociatia Alergam de Placere, ce are ca scop promovarea alergarii in aer liber.

Prin participarea la acest Eveniment, participantii sunt de acord sa respecte si sa se conformeze tuturor prevederilor, termenilor si conditiilor prezentului Regulament Oficial si a legislatiei in vigoare aplicabile. De asemenea, participantii trebuie sa semneze declaratia pe proprie raspundere, pusa la dispozitie de catre Organizatori cu ocazia ridicarii kitului de participare.

1. Caracteristicile evenimentului

Baneasa Forest Run este un eveniment de alergare pentru amatori ce se desfasoara pe potecile padurii Baneasa si Tunari din nordul Bucurestiului. Evenimentul are 3 probe: cros - 11 kilometri, semimaraton 21 kilometri, probe competitive, si family run 3 kilometri, proba necompetitiva. Varsta minima pentru inscrierea la cros este de 14 ani, iar la semimaraton este de 18 ani. Pentru proba Family Run nu exista limita de varsta.

Proba FAMILY RUN 3 KM este o tura populara, necompetitiva, perfecta pentru cei care vor sa faca miscare in natura pe o distanta accesibila. Este si o ocazie de a petrece timp impreuna cu familia. Pentru a participa la proba Family Run, fiecare copil trebuie inscris individual. Fiecare copil inscris la aceasta proba va beneficia de kit complet de participare. Copiii trebuie insotiti pe traseu de un adult inscris la una dintre cele trei probe ale evenimentului.

Traseul de desfasurare a evenimentului va fi marcat cu banda si va avea in anumite puncte, voluntari din partea organizatorilor, care vor indica directia de alergare. Va rugam sa urmariti exclusiv marcajul oficial si indicatiile voluntarilor de pe traseu.

Acest eveniment se adreseaza oricarui pasionat de alergare si/sau un stil de viata activ.

2. Taxa de participare

 

  • Taxa de participare pentru cros si semimaraton este de 195 de lei.

 

Taxa include:

  • Articol sportiv
  • Spray Borotalco
  • Conserva ton Rio Mare
  • Produse oferite de sponsorii si partenerii evenimentului.
  • Puncte de alimentare si hidratare la start/finish si pe traseu
  • Numar de concurs personalizat
  • Cip de unica folosinta
  • Clasament live cu 4 categorii de varsta pentru fiecare cursa pe fiecare gen.
  • Trasee marcate
  • Medalie de finisher si diploma electronica
  • Fotografii de la cursa
  • Premii pentru castigatori
  • Servicii medicale la start/finish si pe traseu

Taxa de participare pentru Family Run este de 100 de lei pentru adulti si 50 lei pentru copii. Pentru a participa la proba Family Run, fiecare copil trebuie inscris individual. Fiecare copil inscris la aceasta proba va beneficia de kit complet de participare. Copiii inscrisi la proba 3K Family Run trebuie insotiti pe traseu de un adult inscris la oricare dintre probe. Daca adultul este inscris deja la una dintre probele 11K Cros sau 21K Semimaraton, nu mai este obligatorie inscrierea si la proba Family Run, insa adultul insotitor nu poate primi in acest caz kitul aferent probei 3K Family Run incluzand medalia de finisher, ci doar kitul probei la care este inscris.

Taxa include:

  • Articol sportiv
  • Produse oferite de sponsorii si partenerii evenimentului.
  • Medalie finisher
  • Puncte de alimentare si hidratare la start/finish
  • Numar de concurs personalizat
  • Traseu marcat
  • Servicii medicale la start/finish si pe traseu

IMPORTANT: Marimea tricourilor NU este garantata, cu toate ca vom incerca sa ne asiguram ca majoritatea participantilor au marimea solicitata in procesul de inregistrare. Schimbarile de marime nu pot fi efectuate la ridicarea kitului de participare, ci doar la finalul evenimentului.

3. Inscriere
  • Pentru a face inscrierea, fiecare dintre participanti trebuie sa completeze formularul online de inscriere de pe site-ul oficial, baneasaforestrun.ro, sectiunea "Inscrie-te" conform instructiunilor din pagina respectiva.
  • Fiecare participant semneaza la inscriere o declaratie pe proprie raspundere prin care declara ca este apt sa alerge, intelege si recunoaste riscurile de accidentare ce pot aparea pe traseu si le asuma in totalitate si va exonera de orice raspundere organizatorii si sponsorii evenimentului in cazul in care vor suferi orice fel de prejudiciu, accident sau deces.
  • Plata taxei de participare se poate face conform indicatiilor din emailul primit dupa inregistrare.
  • Plata se va efectua doar cu cardul in momentul inscrierii. In caz contrar, inregistrarea va fi anulata.
  • In cazul neachitarii contributiei in acest termen, procesul de inscriere trebuie reluat cu aplicarea conditiilor de la reluarea inscrierii.
  • Nu se fac inscrieri si validari la fata locului. Nu se achita inscrieri cash.
  • In cazul retragerii din competitie cu mai mult de 20 de zile inainte de start, contributia de participare va putea fi returnata in cuantum de 80% din suma achitata.
  • In cazul retragerii din competitie cu mai putin de 20 de zile inainte de start, datorita costurilor imediate suportate de organizator pentru fiecare inscriere in parte si dispozitiilor OUG nr.34/2014, taxele de inscriere nu se restituie, nu se schimba si nu sunt transferabile.
  • Locurile sunt transmisibile unei alte persoane sau participantii se pot muta de la o cursa la alta cu pana la 20 zile inainte de start, in mod gratuit. La mai putin de 20 zile inainte de start nu se mai pot face modificari in lista de start.
4. Premii si Clasament
    • Fiecare cursa de cros si semimaraton va avea clasament propriu ce va contine timpul fiecarui alergator si locul la general precum si locul la categorie. Categoriile sunt urmatoarele: Feminin 14-29, Feminin 30-39, Feminin 40-49, Feminin 50+, Masculin 14-29, Masculin 30-39, Masculin 40-49, Masculin 50+ pentru proba de cros si Feminin 18-29, Feminin 30-39, Feminin 40-49, Feminin 50+, Masculin 18-29, Masculin 30-39, Masculin 40-49, Masculin 50+
    • Se vor acorda premii care constau in vouchere valorice Kaufland primilor 5 castigatori la OPEN Feminin si OPEN Masculin, atat pentru proba de cros 11 km, cat si pentru proba de semimaraton 21 km. Pentru categoriile de vârstă vom oferi o medalie personalizată și o diplomă printată pentru primele trei locuri la feminin și masculin pentru fiecare categorie de vârstă. 
    • Premiile de la OPEN se pot cumula cu cele de la categorie. Acelasi alergator poate beneficia de doua premii in functie de locul pe care il ocupa in clasament.
    • Voucherele se vor inmana exclusiv la festivitatea de premiere, direct castigatorilor sau reprezentantilor acestora. Este necesara semnarea unui borderou in care se cer datele personale ale castigatorului pentru primirea premiului. In cazul in care castigatorul sau reprezentantul nu este prezent la festivitatea de premiere si respectiv nu va semna borderoul va fi considerata renuntare la premiu.
    • Valoarea totala a premiilor este de 11.200 LEI.
    • Concurentii ce fac parte din profesiile juridice Magistrați (procurori, judecători) clasati pe podium vor fi premiati doar cu diploma si cupa sau medalie, indiferent daca locul respectiv are prevazute şi premii. Acestia vor trebui sa anunte la premiere acest lucru, inainte de inmanarea premiilor.

Proba Family Run este necompetitiva.

5. Echipament recomandat
  • Tricou de alergare
  • Pantaloni alergare
  • Borseta/centura de hidratare
  • Telefon mobil functional
  • Pantofi sport cu talpa aderenta, tip trail
  • Echipamentul recomandat trebuie adaptat in functie de conditiile meteo de la momentul startului.
6. Numar de concurs

Numarul de concurs este oblogatoriu. Acesta trebuie purtat in fata si la vedere pe toata perioada cursei. Nerespectarea acestei reguli poate duce la descalificarea participantului.

7. Cronometrarea

Cronometrarea se va face la secunda cu ajutorul cipurilor electronice de unica folosinta aflate pe spatele numarului de concurs. Timpul pe baza caruia se va intocmi clasamentul va fi timpul brut, adica cel dintre momentul startului si trecerea liniei de finish.

In masura in care va fi posibil, vom oferi alergatorilor si timpul net, adica cel dintre trecerea liniei de start si trecerea liniei de finish, insa acest timp nu va fi luat in calcul la alcatuirea clasamentului. Daca 2 concurenti alearga traseul in acelasi timp, unul va primi locul x, iar celalat locul x+1.

8. Ridicarea kitului de participare

Ridicarea kitului de concurs se va face pe baza actului de identitate (CI sau certificat de nastere in cazul minorilor mai mici de 14 ani) si a declaratiei pe proprie raspundere semnata de catre participant. Declaratia va fi trimisa fiecarui participant odata cu emailul de confirmare a inregistrarii.

Kiturile vor fi inmanate exclusiv in ziua si intervalul orar anuntate pe site-ul evenimentului in sectiunea " Kitul de concurs”. In cazul in care participantul nu poate ajunge sa ridice kitul, declaratia trebuie semnata de participant si de o persoana delegata care poate ridica si inmana kitul. Kiturile nu se mai pot ridica dupa eveniment si nu exista posibilitatea de a fi trimise prin curier.

In cazul probei Family Run, un membru poate ridica kiturile de participare pentru toata familia cu conditia sa aiba declaratii semnate pentru fiecare dintre participanti, fie ei adulti sau minori, si copie dupa actele de identitate (CI/Certificat de nastere).

9. Traseu concurs

Locatie start: breteaua paralela cu Aleea privighetorilor, langa Academia de Politie, in padurea Baneasa (zona de nord a Bucurestiului), dupa cum urmeaza:

  • Semimaraton - 21 km: ora start 9.15 AM | timp limita: 3h00'
  • Cros - 11 km: ora start: 12:30 AM | timp limita 1h45'
  • Family Run- 3 km: ora start 14.30 AM | timp limita: 1h00'

Accesul se poate face cu masina personala sau cu autobuzul 301 (de la Piața Romana sau Piata Charles de Gaulle) pana la statia Padurea Baneasa. 

Traseul de alergare, in forma detaliata, poate fi vizualizat in sectiunea TRASEU.

Traseul de alergare va fi semnalizat de catre organizator cu banda de marcare si va fi supravegheat de arbitri de cursa, amplasati in diferite puncte ale traseului.

Suprafata de alergare este in proportie de 80% - 90% pamant si poate prezenta denivelari, radacini de copac sau poate fi acoperita cu pat de frunze. In functie de precipatii si temperaturi, anumite portiuni pot fi acoperite cu noroi. Alergatorii sunt obligati sa poarte echipamentul adecvat anotimpului si suprafetei de alergare (trail).
Posturile de hidratare si alimentare vor fi amplasate in zona de start/finish si pe traseu la kilometrul 3,5 (apa si isotonic), kilometrul 5 (bauturi si alimente), kilometrul 9 (apa si isotonic) si finish pentru proba de cros, respectiv start/finish, kilometrul 3,5/13,5 (apa si isotonic),  kilometrul 5/15 (bauturi si alimente), 9/19 (apa si isotonic) si finish pentru proba de semimaraton. Posturile de control vor fi amplasate la fiecare schimbare majora de directie si au ca scop observarea trecerii concurentilor dupa numarul de concurs, precum si rol de optimizare a orientarii alergatorilor. Posturile de hidratare si alimentare pentru proba Family Run vor fi amplasate la start/finish.
Este interzisa sub orice circumstanta aruncarea resturilor, ambalajelor, paharelor sau orice alte materiale pe traseu, in semn de respect pentru mediul inconjurator.

In cazul in care oricare dintre participant nu mai poate sau nu mai vrea sa continue cursa dintr-un anume motiv trebuie sa-i informeze imediat pe organizatori fie la punctele de control, fie sunand la numarul de telefon aflat pe numarul de concurs. 
De asemenea, organizatorul isi rezerva dreptul de a opri un participant in cazul in care acesta este accidentat, iar continuarea cursei poate duce la agravarea situatiei pentru el sau cei din jur.

In cazul unor conditii meteorologice nefavorabile sau/si alte conditii speciale, organizatorul isi rezerva dreptul de a opri cursa sau de a modifica bariera orara si/sau traseul. Modificarile de traseu vor fi anuntate in prealabil. Organizatorul isi rezerva dreptul de a anula/amana cursa in cazuri exceptionale cu conditia ca toti participantii sa fie anuntati in prealabil. In caz de forta majora, prin aceasta intelegem orice evenimente care ar putea influenta buna desfasurare a evenimentului cum ar fi: inundatii majore, dezastre naturale sau evenimente politice majore care ii determina pe organizatori sa anuleze competitia, taxa de participare nu va fi returnata, se va stabili alta data pentru desfasurarea competitiei.

10. Respectarea regulilor de siguranta

Alergarea prin padure presupune mai multe prevederi de siguranta, iar respectarea acestora ajuta la evitarea evenimentelor neplacute.

Traseul este unul virajat, va rugam sa fiti atenti la denivelari, crengi, cioturi si in general la elementele specifice unui teren accidentat. Fiti prudenti si nu ezitati sa apelati la echipele de prim-ajutor sau sa sunati la numerele de urgenta tiparite pe numarul de concurs, in cazul in care va simtiti rau. De asemenea, in cazul in care observati un incident sau un alt participant care are nevoie de ajutor, va rugam sa anuntati acest lucru la unul dintre numerele de urgenta tiparite pe numarul de concurs si sa anuntati si cel mai apropiat voluntar (fie ca este in sensul de alergare sau invers acestuia). Anuntarea voluntarului este foarte importanta deoarece ajuta la identificarea punctului din traseu unde are loc incidental si unde trebuie sa ajunga echipa de interventie.

Urmati intotdeauna marcajul oficial al cursei. Tineti cont ca in padure puteti intalni animale salbatice, incercati sa evitati orice contact cu acestea. Va recomandam sa aveti telefonul mobil pe tot parcursul alergarii. 

Organizatorul nu isi asuma nici o responsabilitate pentru pierderi sau pagube materiale, expunere la circumstante extreme: boala, contact/coliziune cu alti participanti, spectator, voluntari, conditii meteorologige nefavorabile, accidentari provocate de conditiile alergarii in padure: intepaturi de viespi, interactiunea cu animale salbatice (porci mistreti, caprioare, caini etc.), invaliditate, vatamare corporala grava sau chiar deces.

11. Drepturi de autor

Prin inregistrarea in competitie, toti participantii vor autoriza automat organizatorii, inclusiv partenerii curselor, sa foloseasca si sa reproduca orice material continand declaratii sau imagini cu participantii in alergare sau nu. Materialele si pozele vor fi utilizate pentru promovarea evenimentului.

12. Note finale si penalizari

Pozele de la eveniment sunt disponibile pentru participanti timp de doua luni de la data evenimentului.

Participantii sunt obligati ca inainte de ziua evenimentului sa citeasca si sa urmeze instructiunile prezentatate in sectiunea ,,Ziua cursei” de pe site-ul evenimentului www.baneasaforestrun.ro si, de asemenea, sa asculte si sa urmeze instructiunile organizatorilor la locul de desfasurare al evenimentului.

Prin participarea la această competiţie, participanţii sunt de acord să respecte şi să se conformeze tuturor prevederilor, termenilor şi condiţiilor prezentului Regulament.

Regulamentul este întocmit şi este făcut public conform legislaţiei româneşti, fiind disponibil pe site-ul www.baneasaforestrun.ro. Organizatorii îşi rezervă dreptul de a modifica sau schimba prezentul Regulament Oficial, urmând ca astfel de modificări să intre în vigoare numai după publicarea unui anunţ prealabil de prezentare a acestor modificări pe site-ul www.baneasaforestrun.ro

Aceste abateri duc la descalificare:

 

  • Participantul va fi descalificat daca numarul de concurs nu este prins pe tricou / bluza pe partea din faţă.
  • Va fi descalificat automat orice alergător care poartă alt număr de concurs în locul celui primit din partea organizatorului.
  • Schimbarea sau înlocuirea numărului (inclusiv în cazul pierderii) nu este permisa in ziua cursei şi nici schimbarea numerelor de concurs între alergători.
  • Ratarea unui punct de control.
  • Nerespectarea regulilor competitiei.
  • Comportament nesportiv fata de alti participanti, oficiali, public sau alte persoane.
  • Aruncarea de resturi, ambalaje, pahare sau alte obiecte/lucruri in padure.
  • Prezenta la eveniment cu animale de companie care pot impiedica participantii pe traseul de alergare sau pot genera incidente in zona de eveniment.

 

Organizatorii se obligă, de asemenea, să respecte prevederile Legii nr. 677/2001 privind protecţia datelor personale. Prin urmare, organizatorii se angajează să păstreze confidenţialitatea datelor personale ale participanţilor şi câştigătorilor la prezenta competiţie şi să le utilizeze conform prezentului Regulament şi legislaţiei în vigoare. Organizatorii nu sunt responsabili pentru nicio expunere neautorizata a informatiilor personale si confidentiale cauzate de atacuri cibernetice sau furtul de date.

Prin inscrierea la Baneasa Forest Run, participantii sunt de acord sa primeasca mesaje din partea organizatorului despre activitatea acestuia, despre alte evenimente organizate de acesta sau la care acesta are calitatea de partener.