ZIUA CURSEI


Gasiti mai jos toate informatiile relevante pentru buna desfașurare a evenimentului Baneasa Forest Run din 13 aprilie 2025. Va rugam sa le parcurgeți cu atentie si sa tineti cont de ele. 

Program 13 aprilie 2025
Sosire participanti08:00
Incalzire Semimaraton08:50
Sedinta tehnica Semimaraton09:05
Start Semimaraton 21 KM (timp limita 3 ore)09:15
Servire paste Barilla si salata Eisberg11:00 - 15:00
Premiere Semimaraton11:30
Incalzire Cros12:00
Sedinta tehnica Cros12:15
Start Cros 11 KM val 1 (timp limita 1h45')12:25
Start Cros 11 KM val 2 (timp limita 1h45')12:30
Incalzire Sprint 12:30
Sedinta tehnica Sprint12:40
Start Sprint 6 KM12:50
Festivitate de premiere Cros si Sprint13:45
Incalzire Family Run14:25
Sedinta tehnica Family Run14:35
Start Family Run14:40
Final eveniment16:00

NUMARUL DE CONCURS

Va rugam sa pastrati numarul de concurs fara a-l indoi/deteriora! Pe spatele acestuia se afla cip-ul de cronometrare necesar pentru inregistrarea timpului de alergare. De asemenea, este important sa aveti numarul in fata pentru ca voluntarii de pe traseu sa va recunoasca ca fiind alergator in cadrul evenimentului. Numarul de concurs este necesar si dupa terminarea cursei pentru a putea beneficia de urmatoarele:

  • acces la punctul de alimentare/hidratare de la start/finish
  • paste Barilla,  salata Eisberg si produsul Muller vor fi, de asemenea, inmanate personal participantilor pe baza numarului de concurs cu notarea pe numar a ridicarii produselor
ALBUMUL TAU FOTO

Realizam la fiecare editie peste 15.000 de fotografii cu ajutorul unei echipe numeroase de fotografi. Pentru a putea genera albume individuale cu fotografiile fiecarui alergator in parte folosim recunoasterea faciala. Iata pasii pe care trebuie sa-i ai in vedere pentru a ajunge la fotografiile tale.

  • Dupa realizarea fotografiilor la eveniment, in aproximativ 2-3 zile, fiecare alergator va primi prin email, in kitul digital, un link personalizat pentru crearea albumului propriu.
  • Pentru accesarea acestui link va fi nevoie sa creati un cont pe platforma getpica.com sau sa va inregistrati folosind un cont existent. Odata creat un cont, il puteti folosi pentru a avea la un loc toate albumele de la toate evenimentele care folosesc aceasta platforma.
  • Odata inscris in platforma, la accesarea link-ului vi se va cere sa realizati un selfie/autoportret pentru ca albumul sa poata fi generat cu fotografiile proprii. Acest autoportret trebuie realizat cu o camera cat mai buna, pe o lumina cat mai buna, in conditii similare cu cele de cursa (de exemplu: daca ati avut sapca in timpul evenimentului sau ochelari, este de ajutor sa realizati autoportretul cu sapca sau ochelarii respectivi).
  • Dupa realizarea autoportretului albumul va fi generat cu fotografiile proprii, iar fotografiile pot fi accesate, vizulizate, descarcate, distribuite sau sterse impreuna sau individual. Pentru aceste optiuni, accesati meniul prin apasarea celor 3 puncte.
  • In cazul in care stiti ca ar fi trebuit sa aveti mai multe fotografii, puteti reincerca realizarea autoportretului. Pentru a face asta trebuie sa stergeti albumul, iar odata cu acesta va fi sters si autoportretul. Apoi sa urmati din nou pasii pentru generarea albumului prin accesarea link-ului primit.

Platforma getpica.com stocheaza datele in cadrul Uniunii Europene si se supune regulamentului GDPR. In cadrul platformei exista 3 variante posibile in cazul in care doresti sa-ti exerciti anumite drepturi de retragere:

  • Anonimizarea aparitiei tale in fotografiile celorlalti participanti, caz in care vei aparea cu un efect (blur) ce nu va face posibila recunoasterea ta in fotografiile celorlalti participanti. Aceasta optiune se aplica din optiunile albumului (se apasa pe cele 3 puncte din dreptului numelui albumului) prin activarea „Anonymouse mode”.
  • Stergerea albumului, lucru care implica in mod automat si stergerea datelor biometrice, respectiv selfie-ul realizat pentru a genera albumul respectiv. Aceasta optiune se aplica din optiunile albumului (se apasa pe cele 3 puncte din dreptului numelui albumului) prin apasarea butonului „Remove album”
  • Inchiderea contului creat pe platforma getpica.com prin apasarea butonului „Delete account” prezent in pagina contului.
ZONA DE START

In zona de start vor exista mai multe indicatoare cu ajutorul carora va puteti orienta la fata locului. Iata ce puteti gasi in zona de start/finish:

INFO POINT: raspunde la orice intrebare pe care o aveti referitoare la cursa.

GARDEROBA: se afla langa INFO POINT in zona de eveniment. Intrucat spatiul este limitat, recomandam alergatorilor sa fie intelegatori in cazul in care va fi aglomerat si sa gaseasca alternative pentru depozitare haine/echipament (mașina personala). 

ZONA FAMILIE: o zona dedicata celor mici, cu animatori, activitati pentru cei mici, baloane, pictura pe statuete de ipsos.

ZONA STREET FOOD: de aici veti putea cumpara produse pentru voi sau pentru insotitori de la diverse truck-uri cu street food. Tot aici va fi amplasata si zona de mese.

ZONA PARTENERI: unde veti putea dialoga si interactiona cu partenerii prezenti la eveniment.

PARCARE BICICLETE: va fi amenajata in zona vestiarelor si va fi limitata la aproximativ 20 biciclete. Pentru a parca bicicleta este necesar sa aveti sistem antifurt.

PUNCT ALIMENTARE: va fi deschis atat inainte de start cat si dupa finish.

VESTIARE: sunt impartite in functie de sex si sunt amplasate langa TOALETE. Intrucat spatiul este limitat, recomandăm alergătorilor să fie înțelegători în cazul în care va fi aglomerat.

TOALETE: 20 toalete ecologice si 4 lavoare pentru spalat pe maini.

STARTUL

    • Fiecare participant va primi un numar de concurs aferent probei pe care va fi trecut sectorul de start si ora la care pleaca in alergare.
      SEMIMARATON: Numere de culoare verde, ora start: 09:15
      CROS: Numere de culoare mov, ora start val 1: 12:25, ora start val 2: 12:30
      FAMILY RUN: Numere de culoare rosie, ora start 14:30
    • Accesul la start va fi făcut pe valuri si sectoare de timp in cazul cursei de CROS si pe sectoare de timp in cazul probei de SEMIMARATON. Fiecare alergător are trecut pe numarul de concurs valul si sectorul de start aferent timpului declarat la inscriere. Prin impartirea pe valuri si sectoare de start alergarea va fi mai plăcută pentru fiecare alergator, evitand astfel aglomeratia si minimizand numarul depasirilor.
    • Exista 4 sectoare de timp in functie de ritmul de alergare al fiecarui participant. Impartirea este valabila si pentru proba de cros, pentru cele doua valuri de start in care se pleaca, Pentru o evaluare cat mai buna, trebuie sa tii cont de forma ta actuala si de timpul cu care alergi 10 km pe ASFALT. Asadar, sectoarele de start sunt: 1 NEGRU2 ROSU3 ALBASTRU4 VERDE. Sectoarele de start sunt semnalizate prin steaguri aferente fiecarui sector. Intrarea in sector se face in dreptul steagului.
    • Pentru referinta prezentam mai jos impartirea in sectoare in functie de timpii declarati la inscrieri. Pentru cei care s-au inscris inainte ca numerele de concurs sa fie produse, gasiti pe numar valul si sectorul de start alocat in cazul probei de cros sau doar sectorul de start alocat in cazul probei de semimaraton. Pentru restul participantilor, pe numar va aparea valul/sectorul NEALOCAT. Va rugam sa nu schimbati sectorul pentru diferente de cateva secunde. Totusi, daca timpul declarat la inscriere a fost gresit, forma actuala este mai buna sau mai slaba sau aveti sectorul NEALOCAT, va rugam sa va autoevaluati tinand cont de timpii de mai jos si sa aleageti de unde veti lua startul. Este important pentru o experienta cat mai placuta (sa nu ai mult de depasit si sa nu fii depasit de prea multi) ca aceasta evaluare sa fie facuta corect conform acestor timpi.

  • Proba FAMILY RUN 3K este necompetitiva, insa, pentru o experienta placuta de alergare, va rugam sa va pozitionati in sectoarele de start in functie de ritmul de alergare. Cei mai rapizi mai in fata, sectoarele 1 si 2, iar cei care vor sa savureze mai mult traseul si atmosfera, mai in spate, sectoarele 3 si 4. Startul probei FAMILY RUN va fi dat in 4 valuri succesive la 30-60 secunde distanta  aferent fiecarui sector in parte.
TRASEU
  • Start/finish: in zona de eveniment de la Academia de Politie din Baneasa.
  • Distanţa curselor: SEMIMARATON 21 KM | CROS 11 KM | FAMILY RUN 3 KM
  • Marcaj: va rugam sa urmariti cu atentie marcajul oficial al cursei: banda de plastic de culoare alba cu logo Kaufland Baneasa Forest Run rosu.
     
    Punct alimentare

    Alte marcaje (benzi de alte culori, sageti pe copaci sau alte tipuri de marcaje) nu ne apartin si nu indica neaparat directia corecta. In cazul in care nu mai intalniti marcaj pe mai mult de 100-150 metri, va aflati cu siguranta in afara traseului de alergare, iar cea mai buna solutie este sa reveniti in traseu intorcandu-va prin acelasi loc pana cand dati de marcaj si sa continuati alergarea de acolo pe traseul marcat in directia corecta a sensului de alergare.
  • Pentru mai multe detalii legate de traseu, va rugam să consultati hartile traseelor care sunt insotite de mai multe informatii: Cros - 11 KM, Semimaraton - 21 KM si Family Run - 3 KM
  • ATENTIE! Pentru a nu va rataci in padure si/sau pentru a nu fi descalificati, va rugam sa urmați instructiunile voluntarilor si sa urmariti cu atentie marcajul si nu poteca.
  • Timp limită: SEMIMARATON 3h00' | CROS: 1h45’ | FAMILY RUN: 1h00'
PUNCTE ALIMENTARE SI HIDRATARE
  • Posturile de hidratare si alimentare vor fi amplasate in zona de start/finish si pe traseu la kilometrul 3,3 (apa si isotonic), kilometrul 5 (bauturi si alimente), kilometrul 9 (bauturi si alimente) si finish pentru proba de CROS, respectiv start/finish, kilometrul 3,3 (apa si isotonic), kilometrul 5 (bauturi si alimente), kilometrul 9 (bauturi si alimente), kilometrul 13,3 (apa si isotonic), kilometrul 15 (bauturi si alimente), kilometrul 19 (bauturi si alimente) si finish pentru proba de SEMIMARATON. Pentru proba FAMILY RUN va fi disponibil punctul de alimentare de la start/finish.
  • La punctele de alimentare si hidratare, ordinea bauturilor si alimentelor este urmatorea:
    Punct alimentare: isotonic, apa, banane, mere, portocale, lamai, biscuiti, napolitane, rahat, glucoza, ciocolata, cascaval, caju, merisoare, apa, isotonic.
     
    Punct alimentare

    Punct de hidratare: isotonic, apa, isotonic
     
    Punct hidratare
  • Toalete: Pe traseu veti putea folosi si cele 3 toalete ecologice situate la punctele de hidratare si de alimentare de la kilometru 3,3/13,3, 5/15 si 9/19. Participantii la cursa FAMILY RUN vor putea folosi toaletele din zona de start/finish.
  • Dupa fiecare punct de alimentare/hidratare va exista un cos de gunoi semnalizat in care trebuie aruncate resturile pentru a pastra padurea cat mai curata.
 
COLECTARE DESEURI

La aceasta editie, in colaborare cu FEPRA, ne dorim sa reciclam cat mai mult din ceea ce ramane in urma unui eveniment. Astfel, pe langa ambalaje si alte materiale reciclabile care tin de organizarea evenimentului si care sunt sub controlul nostru, iata cum poti si tu, ca participant, sa ajuti la procesul de reciclare.

RECICLABILE

La fata locului si in kitul de participare, sunt 4 tipuri de ambalaje care pot fi reciclate in recipientele dedicate si semnalizate ca atare:

  • Sticlele de apa de 0,5 litri
  • Recipientele de lapte proteic Muller
  • Sticlele de apa cu vitamine
  • Dozele de bere

Important! Toate recipientele trebuie golite de continut, turtite, inchise cu capacul (acolo unde e cazul) si apoi aruncate.

RETURO: De avut in vedere ca sticla de apa, doza de bere si sticla de apa cu vitamine sunt ambalaje care pot fi valorificate in sistemul RETURO. Astfel, este alegerea ta daca iei ambalajul cu tine pentru a-l recicla la unul din punctele de reciclare din sistemul RETURO sau daca il arunci in recipientele dedicate de la fata locului.

   Zona start/finish                               Traseu

    

MENAJER

Restul ambalajerlor, din pacate, din cauza contaminarii sau a materialelor din care sunt facute, nu pot fi reciclate si vor fi aruncate in recipientele semnalizate pentru gunoi MENAJER:

  • Cutii de paste
  • Cutii de salata
  • Pahare de carton
  • Resturi alimentare sau alte materiale contaminate
 Zona start/finish                                Traseu

 

SUPRAFATA DE ALERGARE

Suprafata de alergare este in proportie de aproximativ 80% pamant si poate prezenta denivelari, radacini de copac sau poate fi acoperita cu pat de frunze.

In functie de precipitatii si temperaturi, anumite portiuni pot fi acoperite cu noroi. Alergatorii sunt obligati sa poarte echipamentul adecvat anotimpului si suprafetei de alergare (trail).

ECHIPAMENT RECOMANDAT
  • Bluza de alergare
  • Pantaloni alergare
  • Borseta/centura de hidratare
  • Telefon mobil functional
  • Pantofi sport cu talpa aderenta, tip trail, impermeabili
  • In functie de conditiile meteo la echipamentul recomandat se adauga: bluza rezistenta la vant si impermeabila.
SIGURANTA
  • Alergarea prin padure presupune mai multe prevederi de siguranta, iar respectarea acestora ajuta la evitarea evenimentelor neplacute. Traseul este unul virajat, va rugam sa fiti atenti la denivelari, crengi, cioturi si in general la elementele specifice unui teren accidentat. Fiti prudenti si nu ezitati sa apelati la echipele de prim-ajutor sau sa sunati la numerele de urgenta tiparite pe numarul de concurs, in cazul in care va simtiti rau. De asemenea, in cazul in care observati un incident sau un alt participant care are nevoie de ajutor, va rugam sa anuntati acest lucru la unul dintre numerele de urgenta tiparite pe numarul de concurs si sa anuntati si cel mai apropiat voluntar (fie ca este in sensul de alergare sau invers acestuia). Anuntarea voluntarului este foarte importanta deoarece ajuta la identificarea punctului din traseu unde are loc incidentul si unde trebuie sa ajunga echipa de interventie.
  • Urmati intotdeauna marcajul oficial al cursei. Tineti cont ca in padure puteti intalni animale salbatice, incercati sa evitati orice contact cu acestea. Va recomandam sa aveti telefonul mobil pe tot parcursul alergarii. 
  • Organizatorul nu isi asuma nici o responsabilitate pentru pierderi sau pagube materiale, expunere la circumstante extreme: boala, contact/coliziune cu alti participanti, spectator, voluntari, conditii meteorologige nefavorabile, accidentari provocate de conditiile alergarii in padure: intepaturi de viespi, interactiunea cu animale salbatice (porci mistreti, caprioare, caini etc.), invaliditate, vatamare corporala grava sau chiar deces. Dacă acest lucru este posibil, rămâneţi în apropierea celorlalţi alergători.
  • Tineti cont ca din cauza terenului accidentat si a potecilor inguste, interventia auto este ingreunata, iar in unele locuri imposibila. 
  • Este important sa va infomati despre caracteristicile traseului si pozitionarea punctelor de hidratare si alimentare, dar si a celor de prim ajutor, astfel incat sa va gestionati cat mai bine efortul si resursele si sa va bucurati cat mai mult de cursa. Asiguraţi-vă ca aveti echipamentul potrivit pentru vremea si temperatura din timpul evenimentului.
  • Este strict interzis sa ascultati muzica in casti sau sa obturati sunetul mediului inconjurator pe parcursul alergarii! 
PARCARE
    • In masura in care este posibil, recomandam alergatorilor sa vina cu mijloacele de transport in comun sau cat mai grupati, in loc de fiecare cu masina proprie.
    • Pentru cei care aleg sa vina cu mijloacele de transport in comun, autobuzul 301 opreste in statia "Restaurant Baneasa" statie aflata la 500 de m  de zona de eveniment, pe sensul dinspre oras. Daca sensul de venire este din Pipera sau la plecarea de la eveniment spre oras, statia cea mai apropiata este "Academia de Politie", statie aflata la 300 de m de zona de eveniment.
    • Daca ajungi cu bicicleta in zona de start-finish, am pregatit pentru tine o zona de parcare pentru biciclete in zona vestiarelor. Te rugam sa tii cont de faptul ca nu putem acomoda mai mult de 20 biciclete. Pentru a parca bicicleta este necesar sa aveti sistem antifurt.
    • Cel mai potrivit loc pentru parcare in apropiere de zona de eveniment este pe aleile din jurul Parcului Baneasa aflat la 500 metri de zona de start (vezi harta). Pe aleile din jurul Parcului Baneasa se va parca in parțile laterale, cat mai aproape de margine, astfel incat sa ramana loc pentru accesul altor mașini și pentru ieșire.
    • De asemenea, centrele comerciale din apropiere dispun de parcari suficient de mari, insa va rugam sa tineti cont de regulamentele de parcare ale acestora atunci cand parcati.
    • Accesul de pe aleile Parcului Baneasa in zona de eveniment se poate face pe aleea din padure, paralelă cu Aleea Privighetorilor (vezi harta).
    • Daca veniti mai devreme, este posibil sa gasiti loc pe aleea de la Academia de Politie, in prelungirea zonei de eveniment, insa aceste locuri sunt putine si se ocupa repede. ATENTIE! Va rugam sa nu blocati accesul catre institutiile de pe Aleea Privighetorilor, Jandarmeria Romana, respectiv Academia de Politie sau sa ocupati locurile rezervarte pentru acestea.
    • De asemenea, va rugam sa nu parcati pe spatiile verzi sau pe trotuare, pe Aleea Privighetorilor, pe Bd. Alexandru Nasta (chiar daca se cheama bulevard, este de fapt o strada cu o singura banda pe sens pe unde trec inclusiv autobuze). Blocarea unei benzi, pe langa faptul ca este ilegala, va bloca traficul rutier in zona. Mai mult de atat, la editia din 10 Aprilie 2022, in urma unor sesizari, Politia Locala Sector 1 a aplicat amenzi pentru parcarea atat pe spatiul verde cat si pe trotuarele din zona Aleea Privighetorilor si Bd. Alexandru Nasta.
    • Pentru clarificarea celor de mai sus, va rugam să consulțati harta zonelor de parcare și acces in zona de eveniment de mai jos.