Cu fiecare picatura de transpiratie, descoperi cat de puternic esti! – Baneasa Forest Run – powered by Greenfield

Cu fiecare picatura de transpiratie, descoperi cat de puternic esti!

September 19, 2018
Alexandru Corneschi dupa Berlin Marathon:”Am luat startul spre Jocurile Olimpice de la Tokyo”
September 17, 2018
Ce s-ar fi intamplat cu Stan Turcu daca nu incepea sa alerge?
September 24, 2018
 
 

 

O blonda mica si slabuta se strecoara la locul ei in liniste. Sta mult la computer, scrie materiale, se documenteaza, are in grija revista Sanatatea de azi, din functia de redactor sef. Nu ai banui cata determinare si pasiune pentru miscare se afla in fata linistita care se asigura ca materialele sunt predate in timp si bine. Andreea Cohut a devenit o alergatoare. In chiar adevaratul sens al cuvantului. Face miscare in fiecare zi, a luat podiumuri la competitii si este un exemplu pentru oricine isi doreste sa inceapa sa se miste, dar isi spune ca nu poate. Ba da, se poate si daca te prinde microbul… e grav! Andreea e dovada in acest sens. Intre doua alergari, un mers la sala si un material redactat, si-a facut timp sa raspunda la cateva intrebari pentru Baneasa Forest Run.

Cand ai inceput sa faci miscare si de ce?

Am avut o tentativa de merge la sala prin 2011-2012, dar nu m-a prins si am renuntat. In 2015 am inceput sa merg constant si serios, pentru ca pusesem 2-3 kilograme pe mine de care imi doream sa scap fara sa renunt la tonele de dulciuri pe care le iubesc. Am avut norocul sa gasesc sala si antrenamentele care mi se potriveau perfect si am ajuns sa imi doresc sa fiu din ce in ce mai buna. Asa ca, am inceput cu 8 sedinte pe luna in primavara lui 2015, iar in 2016 ajunsesem sa merg la 8-11 clase de aerobic pe saptamana.

Ai inceput in sala, apoi ai continuat afara. Cum e sa faci miscare in aer liber versus sala? Daca ne poti spune cateva avantaje si eventual dezavantaje pentru ambele situatii.

La inceput nici nu-mi trecea prin gand sa ma antrenez afara. Ma motivau foarte mult antrenorul si colegii cei mai buni de antrenament, cu care incercam sa tin ritmul. La sala e comod pentru ca ai un vestiar in care sa te schimbi, ai unde sa faci un dus, ai prieteni cu care te vezi in mod constant. Afara e mai lejer, pentru ca nu depinzi de nimeni. Te antrenezi exact cand si cat vrei. Dezavantajul antrenamentului in aer liber este vremea – pe timpul verii mi-e foarte greu sa fac efort afara. In schimb, peisajele sunt superbe, daca vorbim de alergari montane, de exemplu. Calatoresti mult cu ocazia competitiilor si vezi locuri frumoase.

 

Cand ai inceput sa alergi?

Am alergat prima data in ianuarie 2017. Fara echipament corespunzator (adidasi de sala, tricou din bumbac, vesta de fas), pur si simplu ca sa vad daca pot. Vlad, fost coleg de liceu revazut dupa 16 ani, pe vremea aceea doar prieten, m-a „provocat“ la o cursa de stafeta care presupunea ca eu sa alerg 5km si tot cu el am mers sa testez terenul… alergarii. Habar nu aveam ce inseamna 1km de alergare, 2 sau 10, cat e de greu, ce e ala pace rate. Dar m-a motivat faptul ca am reusit sa alerg vreo 10 kilometri din prima si intr-un timp bunicel.

Ce amintire ai despre prima alergare intr-o competitie?

Prima competitie la care am participat „de proba“, inainte de cursa de stafeta la care eram daja inscrisa, a fost un cros in parcul IOR. 10 km parcursi in 1 ora si 3 minute. Mi s-au parut interminabili in ritm de concurs, era soare si imi era extrem de cald, desi era martie, imi ziceam ca e prima si ultima data cand alerg intr-o competitie. Dar am iesit a 5-a la categorie si asta m-a motivat. Dupa cursa asta au urmat alte 16 curse in 2017, iar anul asta am bifat 16 deja (si mai urmeaza vreo 10, inclusiv primii mei 30k).

Cum a fost cand ai luat prima oara loc pe podium? Te asteptai?

Primul podium l-am luat tot in parc, Tineretului de data asta, in octombrie 2017, pe distanta de 5km. Vremea a tinut cu mine (alerg bine cand e frig). Am iesit a doua la categorie. Da, speram la podium, pentru ca stiam timpii cu care se castigase cu un an in urma.

Cate premii pe podium ai castigat pana acum – daca poti sa ne spui cursa si locul ocupat.

Crosul Padurii Copiilor, Tineretului (8 octombrie 2017) – 5km, timp 0:24:38, locul 2 la categorie

Pe Arges in jos, Pitesti (17 decembrie 2017) – 7km, timp 38:47, locul 3 la categorie

Crosul pentru viata (17 martie 2018), 11.4 km, timp 0:59:42, locul 3 la categorie

Bucharest International 10k (22 aprilie 2018) – stafeta mixt– locul 2

Duatlon Buftea (28 aprilie 2018) – stafeta mixt – 7,5 km, locul 2

Baneasa Forest Run (29 aprilie 2018), 11 km, timp 0:57:48, locul 3 la categorie

MFB Brasov – Crosul UpDown Run (28 iulie 2018), 7 km, timp 55:17, locul 2 la categorie si ultima performanta, locul 1 la categorie, la semimaratonul de la Plopeni, 10 km in 57:11.

Te pregatesti intr-un fel anume pentru alergare? Ai un ritual – nutritie, antrenamente speciale…

Anul trecut am fost inscrisa la multe competitii si nu reuseam sa alerg deloc intre ele, din cauza unui genunchi care ma tot durea. In schimb, mergeam la sala constant. Anul asta am inceput sa ma antrenez specific pentru alergare. Merg la sala cat de des pot (antrenamentele cardio ajuta si la alergare, plus ca tonifica muschi pe care nu-i lucrezi deloc alergand) si alerg  o data sau doua ori pe saptamana in afara curselor. Iau suplimente de colagen din cand in cand si magneziu inainte de curse si in timpul lor, daca sunt montane. In rest, mananc ce vreau, mai ales fructe si dulciuri, alune de padure, iaurturi. Am renuntat la carne de vreo luna, dar compensez cu alte surse de proteine.

Cum se impaca meseria de jurnalist cu faptul ca iti doresti sa faci miscare in fiecare zi?

Se impaca foarte bine, in sensul ca am un program destul de lejer, care imi permite sa lucrez de acasa sau sa plec de la birou la o ora rezonabila, atfel incat sa ajung la antrenamente.

De cate ori pe saptamana faci miscare? In concediu alergi?

In perioadele in care imi permite timpul, zilnic. In perioadele aglomerate, 3-4 ore pe saptamana (sala si alergare). In concediu mereu am echipamentul cu mine si ies sa alerg sau merg la sala de fitness a hotelului, daca exista una.

Te-ar putea face ceva sa nu mai faci miscare?

Sper ca nu. Spun sper pentru ca m-ar putea opri numai vreo accidentare sau alta problema de sanatate, dar imi doresc sa am noroc si sa nu fie cazul. Daca trec 2-3 zile fara sa fac miscare, nu ma simt confortabil. Iar pauzele fac revenirea dificila.

Un sfat pentru cei care acum se apuca de sport, fie ca vorbim despre sala sau miscare in aer liber – cum e la inceput, ce te face sa continui, ce faci cand vrei sa renunti.

La inceput e in primul rand greu, pentru ca nu esti antrenat. Vezi ca altii pot mult mai mult decat tine si este frustrant. Insa devii mai mai bun cu fiecare antrenament. Trebuie sa te motivezi si sa iesi din zona de confort, sa continui inca putin atunci cand crezi ca nu mai poti. Efectele miscarii sunt extrardinare, iti transforma si corpul, si mintea. Pe langa faptul ca slabesti si iti modelezi corpul, capeti mai multa incredere in tine, cu fiecare picatura de transpiratie descoperi cat de puternic esti.